Mercedes-Benz Group AG є рушійною силою у своєму секторі та твердо орієнтується на основні виклики сучасності: електрифікацію, сталий розвиток, цифровізацію та штучний інтелект. Безпека є частиною ядра бренду Mercedes-Benz. Водіння без аварій – це бачення керує Mercedes-Benz Group і є постійним елементом її сталої бізнес-стратегії. Автоматизовані системи водіння мають потенціал кардинально змінити природу мобільності та покращити її.
У слухачів була цікава можливість послухати Ilka Schlosser, експертку, менеджерку з розвитку бізнеса компанії Mercedes-Benz Group AG.з доповіддю: “Working with European cities as an Original Equipment Manufacturer: How we can use vehicle data for good?”
Сучасне життя неможливе без транспорту та транспортних послуг. Одним з найбільш значущих факторів негативного впливу автомобільного транспорту на людину і навколишнє середовище є забруднення повітря. Автотранспортні викиди в атмосферу впливають не тільки на безпосередніх учасників транспортного процесу, а й на забруднення атмосфери житлових масивів, пішохідних та велосипедних зон, що значно впливає на стан здоров’я мешканців міста.
Питання розвитку чистого палива та енергії, що були розглянуті на семінари, є наразі чи не найбільш актуальними не тільки для України, а й для Європи та світу.
На семінарі були присутні понад 40 відвідувачів.
Організатори семінару (координаторка проєкту SUTRAN доц. Марія Ольхова та доц. Дмитро Рославцев) запросили на семінар експертів громадської організації Біоенергетична асоціація України (UABIO).
На початку семінару доц. Дмитро Рославцев приділив увагу важливості та актуальності теми семінару, представив директиви ЄС щодо використання альтернативних видів палива та розвитку цього напрямку.
Надалі у слухачів була цікава можливість послухати гостей семінару стосовно питань:
♻️ «Перспективи виробництва і споживання біометану в Україні» (Гелетуха Георгій, голова правління, д.т.н.);
♻️ «Про перспективи виробництва і споживання біоетанолу в Україні» (Тетяна Желєзна, к.т.н.);
♻️ «Про перспективи виробництва і споживання біодизелю в Україні» (Семен Драгнєв, к.т.н.).
роботи експертної групи під час проведення акредитаційної експертизи
в Харківському національному університеті міського господарства імені О.М. Бекетова
у період 16-18 травня 2023 р. за спеціальністю
275 «Транспортні технології»
освітньої програми «Транспортні системи»
(ID у ЄДЕБО 9204) за другим (магістерським) рівнем вищої освіти (справа №1266/АС-23)
(експертна група призначена Наказом Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти від 26 квітня 2023 р. №841-Е)
День 1: ID 9204, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова, ОНП «Транспортні системи (на автомобільному транспорті)»
День 2: ID 9204, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова, ОНП «Транспортні системи (на автомобільному транспорті)»
Відкрита зустріч з експертною групою: ID 9204, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова, ОНП «Транспортні системи (на автомобільному транспорті)»
Відповідальний за технічний супровід цих дистанційних зустрічей - Главатських Вікторія (This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.)
Матеріально-технічна база кафедри транспортних систем і логістики ХНУМГ імені О. М. Бекетова включає в себе закріплені за нею лекційні аудиторії та 2 лабораторії: лабораторія «Ергономічних і транспортних проблем» імені проф., д.т.н. Гаврилова Е. В. і навчально-дослідна лабораторія центру SmaLog «Розумний транспорт і логістика для міст».
Лабораторія «Ергономічних і транспортних проблем» оснащена сучасним обладнанням, що дозволяє досліджувати функціональний стан людини – оператора (водій, пасажир тощо) в транспортній системі:
1. Окуляри Pupil Lab – призначені для дослідження концентрації і уваги людини.
Застосовується метод запису траєкторії погляду людини, параметрів фіксації погляду та його координати, визначення поля зору, часу переміщення погляду, часу фіксації, показників уваги та час реакції.
Використовується під час проведення практичних занять з магістрами спеціальності Транспортні технології. Також використовується при проведені натурних досліджень в рамках науково-дослідницької діяльності кафедри при визначенні впливу інформаційних потоків (реклама, використання різних гаджетів тощо) на стан водіїв і пішоходів, їх здатність своєчасно й адекватно приймати рішення.
2. Спірографічний комплекс, оснований на досліджені функцій зовнішнього дихання людини – призначений для дослідження впливу параметрів різних процесів на стан організму людини.
Використовується для проведення досліджень впливу реальних транспортних процесів на показники трудової діяльності людини з урахуванням зміни функціонального стану.
3. Система моніторингу показників серцевого ритму «CARDIOSENS» та система для дослідження електричної активності мозку «NeuroCom» – призначені для дослідження впливу параметрів різних процесів на стан організму людини.
Система моніторингу показників серцевого ритму «CARDIOSENS» призначений для тривалої реєстрації електрокардіограми, обробки і аналізу результатів моніторингу стану напруженості діяльності водія. Застосовується під час проведення практичних і лабораторних занять з бакалаврами і магістрами спеціальності Транспортні технології. Використовується в рамках науково-дослідницької діяльності кафедри при проведені дослідження надійності водіїв з урахуванням втоми, стресу, віку водіїв та інших характеристик.
Система для дослідження електричної активності мозку «NeuroCom» дозволяє виконувати реєстрацію електроенцефалограми і аналіз результатів дослідження поведінки водія на дорозі і впливу інформаційних потоків на нього.
Даний комплекс використовується під час проведення практичних і лабораторних занять з бакалаврами і магістрами спеціальності Транспортні технології. Також використовується при проведені натурних досліджень в рамках науково-дослідницької діяльності кафедри щодо вивчення надійності водіїв з урахуванням втоми, стресу, віку водіїв та інших характеристик.
4. Модулі відображення результатів, відстеження GPS координат, визначення відстані та акселерометр NEULOG – призначені для фіксації параметрів транспортного потоку.
Мають дуже широке використання як під час проведення практичних і лабораторних занять з бакалаврами і магістрами спеціальності Транспортні технології, так і під час проведення наукових досліджень і виконання госпдоговірних тематик для визначення показників надійності функціонування системи «людина-машина-середовище».
Навчально-дослідна лабораторія центру SmaLog «Розумний транспорт і логістика для міст»:
1. Vissim – дозволяє вирішувати локальні наукові і прикладні задачі управління дорожнім рухом.
Використовується для вибору оптимальної схеми організації дорожнього руху на перехресті та оцінки пропускної здатності для кожного з варіантів, при моделюванні та оптимізації роботи світлофорних об’єктів, при прогнозуванні транспортних заторів і аналізі «вузьких» місць.
Дане програмне забезпечення широко використовується під час навчального процесу як з бакалаврами так і магістрами спеціальності Транспортні технології.
2. PTV Visum програмний продукт для транспортного планування – забезпечує надійну підтримку при прийнятті стратегічних рішень. PTV Visum дозволяє виконати комплексне моделювання роботи унімодальної та мультимодальної транспортної системи.
Використовується під час проведення практичних занять з бакалаврами освітньої програми «Транспортні технології» та магістерами освітньо-професійної програми «Транспортні системи» та освітньо-наукової програми «Розумний транспорт і логістика для міст». Дає можливість проектування маршрутних систем міст (пасажирських транспорт), систем руху індивідуального транспорту, побудови мультимодальних транспортних систем (громадський транспорт + індивідуальний транспорт + вантажний транспорт). Використовується при виконанні багатьох проєктів кафедри, серед яких такі як «Розробка плану сталої міської мобільності (ПСММ) для міста Харкова», «Розробка мультимодальної транспортної макромоделі (МТМ) для міста Харкова», «Розроблення схеми удосконалення системи паркування автомобілів у центральній частині міста Харкова».
3. Програмне забезпечення «Мурашина логістика» – дозволяє вирішувати задачі маршрутизації перевезень вантажів.
Даний програмний продукт використовується під час організації освітнього процесу бакалаврами і магістрами освітньо-професійної програми «Логістика». Використовується для автоматизації транспортної логістики та розрахунку оптимальних маршрутів доставки вантажу при виконанні різних практичних договорів.
4. Програмне забезпечення Statgraphics Centurion – дозволяє обробляти і аналізувати масиви статистичних даних.
Даний програмний продукт використовується бакалаврами і магістрами освітніх програм «Логістика», «Транспортні системи» та «Розумний транспорт і логістика для міст» як під час проведення практичних занять, так і під час виконання кваліфікаційних робіт. Використовується для статистичного аналізу, візуалізації даних та прогнозного аналізу під час виконання досліджень кафедрою за різними науковими тематиками.
Окрім програмного забезпечення в лабораторії навчального центру SmaLog «Розумний транспорт і логістика для міст» також використовується професійне обладнання:
1. Газоаналізатор – призначений для дослідження складу вихлопних газів.
Використовується під час проведення практичних і лабораторних занять з бакалаврами і магістрами спеціальності Транспортні технології. Данне обладнання дозволяє визначати валові викиди забруднюючих речовин від автотранспорту під час виконання наукових досліджень і госпдоговірних тематик кафедри.
2 Професіональний цифровий шумомір – призначений для визначення шумового забруднення.
Використовується під час проведення практичних і лабораторних занять з бакалаврами і магістрами спеціальності Транспортні технології.
Застосовується для дослідження шумового забруднення міста від громадського та індивідуального транспорту з метою оптимізації планування маршрутів руху транспорту та розподілення потоків руху.
3. Детектор транспорту – призначений для фіксації параметрів транспортного потоку, виявлення транспортних засобів, реєстрації проходження кількості транспортних засобів через перетин дороги, визначення параметрів транспортних потоків тощо.
Використовується для дослідження характеристик транспортних потоків міста, а також при під час проведення практичних занять і лабораторних занять з бакалаврами і магістрами спеціальності Транспортні технології.
4. Термінал збору даних та термопринтер, призначені для імітації процесів складської логістики.
Використовуються для збору, обробки та виведення даних для оцінки функціонування різних логістичних систем. Також дані прилади застосовуються для проведення практичних занять з імітації процесів складської логістики із студентами магістрами освітніх програм "Логістика".